Studeni 22, 2024

13. sjednica Vijeća 15.07.2010.

 

 

Interes za investiranje na rijeci Drežanki

Gradskom vijeću Mostara JP Elektroprivreda BiH je uputila incijativu za gradnju hidroelektrane na rijeci Drežanki.

Studija hidroenergetskog iskorištenja vodotokova sliva rijeke Drežanke je urađena 2002.
Studiju je uradio Energoinvest d.d. Sarajevo, a financirana je od strane JP Elektroprivreda BiH i HN županije . Navedenu Studiju je neophodno doraditi i inovirati.

JP Elektroprivreda BiH je u svome pismu namjere, spremna financirati doradu Studije radi defininiranja postojećeg hidropotencijala i određivanja povoljnih lokacija za izgradnju hidroelektrane kako bi se optimalno iskoristio potencijal rijeke Drežanke, vodeći računa o potrebama građana na tom području.

U svom dugoročnom planu razvoja proizvodnih elektroenergetskih objekata u JP EP BiH do 2025., u narednih desetak godina predviđena je izgradnja elektrana na bazi obnovljivih izvora ukupne instalirane snage oko 200 MW. Među njima, od posebnog interesa je rijeka Drežanka i njen iskoristivi hidroenergetski potencijal.

 

Preostale tri Preporuke za otklanjanje propusta

Gradsko vijeće Grada Mostara je nakon završetka 12. sjednice, nastavilo rad, kako bi razmatralo preostale tri Preporuke iz izvješća Službe unutarnjeg nadzora Gradske uprave koje su se odnosile na poslovanje Službe civilne zaštite i vatrogastva Grada Mostara, ustanova: Gradska ljekarna Mostar i Apoteka Stari Grad Mostar; kao i na evidenciju kapitalnih sredstava gradskih područja.

U Preporukama su dati rokovi i mehanizmi za otklanjenje nepravilnosti. Gradsko vijeće mora dobiti izvješće o urađenom u narednih 30 dana. Uz to, obvezuje se Gradonačelnik za utvrđivanje odgovornih osoba za propuste.

Zatraženo je da se preispita ispravnost Odluke o objedinjavanju Gradske ljekarne Mostar i Apoteke Stari Grad Mostar uz mogućnost prijedloga nove koncepcije djelovanja ove ustanove.

Prethodnih šest preporuka usvojeno je na zasjedanju Vijeća 22.06.2010.

Usvojene Preporuke:

Izvješće o nadzoru nad poslovanjem Službe civilne zaštite i vatrogastva Grada Mostara;
- prema Zakonu o organizaciji organa uprave u Federaciji BiH, čl.34. stav 4.koji glasi:
" Zakonom, odnosno odlukom, kojima se vrši osnivanje upravnih organizacija( samostalne ili u sastavu organa uprave) MOŽE se utvrditi da upravna organizacija ima svojstvo pravnog lica..." Razvidno je da je Službi Odlukom GV, citiranom naprijed dano svojstvo pravnog lica, odnosno dat pravni subjektivitet, ali ne u cijelosti, što za posljedicu ima neriješen i neiskazan status Službe, koja jednim dijelom posluje kao samostalna (poseban račun i pečat), a drugim dijelom je u potpunosti ovisna o Gradu Mostaru, posjeduje samo Odluku o osnivanju,
- ovu situaciju je potrebno što hitnije raščistiti u pravnom smislu, te se Gradsko Vijeće, kao osnivač iste, mora opredijeliti da li će Služba biti samostalna u cijelosti ili će poslovati u okviru tj. sastavu organa za upravu Grada Mostara, tj. da bi se ista trebala ugraditi u sastav gradske uprave Grada Mostara, što bi bilo preporučljivo, tako bi Služba imala status upravne organizacije pri Gradskoj upravi, pod istim uslovima koje imaju ostali gradske službe. Sve prednje svakako što hitnije, uskladiti sa Zakonom,
- da se unutarnja organizacija i sistematizacija radnih mjesta Službe za civilnu zaštitu i vatrogastvo uredi u okviru Pravilnika o unutarnjoj organizaciji Gradske uprave Grada Mostara,
- da se pitanja plata i naknada državnih službenika i namještenika Službe regulira u okviru Pravilnika o platama i naknadama koji se primjenjuje na državne službenike i namještenike Gradske uprave Grada Mostara,
- nužno je što hitnije riješiti status Službe, te shodno tome usvojiti, odnosno usuglasiti sva normativno-pravna akta sa zakonom,
- kako bi se objektivno mogla sagledati problematika javnih skloništa, kao i prihoda, na ime istih, nužno je potrebno, prije svega uspostaviti kontakt između Službe i Uprave civilne zaštite i vatrogastva HNK Mostar, te adekvatno izvršiti raspodjelu skloništa na županijskom i općinskom nivou (dio skloništa bi bio vraćen u nadležnost lokalne samouprave, te bi bilo potrebno osiguranje preuzimanja skloništa koja pripadaju Gradu Mostaru) a sve u skladu sa Zakonom o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća („Služ.novine FBiH", 39/03 i 22/06), kao i da se o tome sačine odgovarajući pregledi sukladno propisanim procedurama,
- prihodi od naknada uplaćivati sukladno važećim zakonskim propisima i zatražiti od Skupštine HNK/Ž utvrđivanje omjera raspodjele, proporcionalno načinu na koji je izvršena raspodjela skloništa,
- odbor za proračun i financije Vijeća treba pripremiti prijedlog odluke o pripadnosti prihoda, kako bi se ravnomjernije preraspodjelila sredstva koja se uplaćuju na ime naknade za atomska skloništa,
- potrebno je riješiti pravni status imovine, koja je u vlasništvu Službe, ili nad kojom Služba ima pravo raspolaganja,
izvršiti procjenu fer vrijednosti iste, kako bi imovina bila pravilno iskazana u poslovnim knjigama Službe, sukladno MRS-u 16.,
- usuglasiti sve radne odnose, tj. sva radno-pravna akta (Rješenja o zaposlenju) sa Zakonom o državnoj službi i Zakonom o namještenicima, te ukoliko se Služba ima smatrati upravnom organizacijom Grada Mostara, da se pitanja plata i naknada plata državnih službenika i namještenika Službe reguliraju i usuglase u skladu sa Pravilnikom o plaćama i naknadama koji se primjenjuje na državne službenike i namještenike Gradske uprave Grada Mostara,
u suradnji sa Gradskom upravom Grada Mostara, donijeti Pravilnik o sistemu internih kontrola u skladu sa Smjernicama za uspostavu i jačanje interne kontrole kod proračunskih korisnika,
- smatramo da nije potrebno dostavljati Odjelu za financije i nekretnine Grada Mostara kopije računa, platnih lista, i ostale operativne dokumentacije radi pravdanja utrošenih sredstava, jer se samo povećava - duplira arhivska dokumentacija, jer Služba istom Odjelu redovno dostavlja mjesečne , periodične i završne izvještaje,
- potrebno je prihode i primitke evidentirati, odnosno priznavati prema računovodstvenom načelu modificiranog nastanka događaja (u razdoblju u kojem su prihodi i primici mjerljivi i raspoloživi), a u skladu sa Uredbom o računovodstvu proračunima u FBiH,
potrebno je u cilju istinitog i fer iskazivanja podataka u financijskim izvještajima, osigurati dosljednu primjenu računovodstvenih načela kod evidencije neporeznih prihoda u financijskim izvještajima o godišnjem izvršenju proračuna,
- neophodno je izvršiti usklađivanje prihoda naplaćenih po osnovu naknada za osiguranja od prirodnih i drugih nesreća sa evidencijama Odjela za financije i nekretnine,
- potrebno je u Pravilniku o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta utvrditi vrstu poslova i broj izvršilaca koji mogu ostvarivati poseban dodatak na platu od 20%,
potrebno je osigurati dosljedno poštivanje Zakona o proračunima u FBiH u dijelu korištenja planiranih sredstava za izdatke samo do visine utvrđene u posebnom dijelu Proračuna Službe,
- potrebno je u cilju istinitog i fer iskazivanja podataka u financijskim izvještajima, osigurati dosljednu primjenu računovodstvenih načela kod evidencije kapitalnih izdataka u financijskim izvještajima o godišnjem izvršenju proračuna,
potrebno je da na prijedlog Službe, Grad Mostar donese Plan zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća,
- potrebno je da Služba civilne zaštite i vatrogastva, nakon donesenog plana zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća, na osnovu planske projekcije proračuna, donese godišnji plan korištenja sredstava za zaštitu i spašavanje, uz pribavljeno mišljenje Odsjeka civilne zaštite, kako bi sredstva po osnovu naknada od prirodnih i drugih nesreća bila operativna,
- potrebno je sva sredstva uplaćena na račun koji je namijenjen za izgradnju i održavanje javnih skloništa VRATITI na račun javnih prihoda županijskog proračuna, a sve sukladno sa Pravilnikom o načinu uplate javnih prihoda proračuna i vanproračunskih fondova na teritoriji FBiH i zahtijevati raspodjelu navedenog prihoda, jer se ova sredstva nezakonito uplaćuju i drže deponirana u ovoj Službi, i kao takva ne služe namjeni za koju je propisana da se utroše,
potrebno je postojeći Pravilnik o nabavci roba, vršenju usluga i ustupanju radova uskladiti sa Zakonom o izmjenama zakona o javnim nabavkama, usvojenom u 2009.godini („SG BiH", br. 12/09),
- nabavke roba i usluga vršiti samo kod onih ponuđača koji su odabrani u postupcima nabavki,
- potrebno je vršiti planiranje nabavki na način da ne dolazi do prekoračenja troškova u odnosu na ugovorene iznose nabavki,
potrebno je vršiti knjigovodstveno evidentiranje svih potencijalnih obveza i potraživanja na bilansnoj ili vanbilansnoj evidenciji, u ovisnosti od izvjesnosti događaja, pratiti mogući ishod sudskih sporova kao i prezentiranje istih u računovodstvenim izvješćima i zabilješkama, kao i na pomoćnim obrascima u skladu sa Pravilnikom o financijskom izvještavanju i godišnjem obračunu proračuna u FBiH,
- izvršiti procjenjivanje ovih rashoda i rezervirati sredstva za izmirenje ovih obveza , jer su rashodi podcijenjeni za iznos od 854.330,92 KM koliko iznose tužbeni zahtjevi do dana obavljanja ovog nadzora.

Izvješće o evidenciji kapitalnih sredstava gradskih područja (sva gradska područja i Grad Mostar)
- prema članku 77. stavak 2. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Mostara Povjerenstvo za gradska područja je u obavezi donijeti Poslovnik o radu, koji mora biti sukladno Poslovniku Gradskog vijeća Grada Mostara,
- komunikacija između Stručne službe Gradskog vijeća Grada Mostara i Odjela za urbanizam i građenje mora biti u pismenom obliku.(Naime, prilikom sastanaka sa stručnim savjetnicima, konstatirano je da se ta komunikacija obavlja uglavnom telefonskim putem.),
- sve odluke donesene u periodu od 01.04.2009.godine do 29.07.2009. te one u periodu od 01.10.do 24.12.2009.godine, nisu sukladne sa zakonskom procedurom, odnosno, iste su donesene u suprotnosti sa Zakonom o proračunu FBiH. preciznije u suprotnosti su sa čl. 21.stav. 4. i stav. 8, koji glase: Čl.21.st.4 „Proračunski korisnici ne mogu započeti nove ili proširene programe i aktivnosti dok se ne odobri proračun", Čl.21.st. 8: „Ukoliko se proračun ne usvoji do 31.03., nakon toga se neće realizirati rashodi u bilo koju svrhu, osim otplate zajmova, sve dok se proračun ne usvoji."
- potrebno je otvoriti još jedan imovinski račun radi evidentiranja uplata sa Gradskih područja - 20 % od raspodjele, ili analitičku evidenciju uz sintetičke kartice, radi boljeg i efikasnijeg praćenja stanja na imovinskim računima Grada, i utvrđivanja izvora ovih prihoda, a radi obveze propisane u točki 4.članka 56. Statuta Grada Mostara,
- potrebno je da financijska evidencija bude uspostavljena na način da pruža sve podatke potrebne za interno i eksterno izvještavanje, a u skladu sa Zakonom o računovodstvu i reviziji u FBiH („Službene novine FBiH", br. 83/09) i Uredbom o računovodstvu proračuna u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine FBiH", br. 10/07),
- potrebno je da Odjel za financije i nekretnine i Odjel za urbanizam i građenje dostavljaju ažurno sva pravomoćna rješenja, kojima se određuje obveza plaćanja svih naknada po osnovu dodijeljenog zemljišta,
- potrebno je da se sva potraživanja po osnovu dodijeljenog zemljišta, za koja se pretpostavlja da će nastati ili koja odmah ne rezultiraju obavezom plaćanja do izdavanja odobrenja za građenje, knjiže na vanbilansnoj evidenciji kao potencijalni prihod , kako ne bi dolazilo do nerealnog iskazivanja potraživanja po ovom osnovu,
- potrebno je da Služba za inspekcijske poslove utvrdi, da li su lica, kojima je izdana urbanistička suglasnost počela sa gradnjom objekata bez zatraženog odobrenja za građenje,
potrebno je izvršiti otpis svih zastarjelih potraživanja po osnovu dodijeljenog zemljišta, a u skladu sa MRS-om 18 - Prihodi i člankom 2. Zakona o proračunima u FBiH („Službene novine FBiH", br.19/06, 76/08 i 5/09), odnosno sukladno modificiranim računovodstvenim nastankom događaja, „prema kojem se prihodi evidentiraju u razdoblju u kojem postaju raspoloživi i mjerljivi",
- u financijskoj evidenciji naplaćenih prihoda po osnovu dodijeljenog gradskog građevinskog zemljišta, potrebno je razdvojiti, po dodatnoj analitici, naplaćene prihode po osnovu dodijeljenog zemljišta i naplaćene prihode po osnovu rente.
- investicije u kapitalne projekte potrebno je vršiti u skladu sa Zakonom o proračunima u FBiH („Službene novine FBiH", br.19/06, 76/08 i 5/09), odnosno za period u kojem nije usvojen proračun, ne mogu se započinjati nove investicije, nego samo nastavljati investicije odobrene proračunima iz prethodnih godina,
- sva kapitalna ulaganja u gradsku infrastrukturu i objekte potrebno je evidentirati kao povećanje vrijednost stalnih sredstava ustanova ili kao osnivački ulog u javnim poduzećima, odnosno ustanovama, kada se tim sredstvima obavlja djelatnost koja je dodijeljena tim pravnim subjektima od strane Gradskog vijeća,
- potrebno je za svaki kapitalni projekt (kapitalnu investiciju), odnosno stalno sredstvo voditi pojedinačne kartice, na kojima bi bili objedinjeni svi troškovi koji se odnose na određenu investiciju, odnosno nabavnu vrijednost stalnog sredstva, a u skladu sa MRS-om br. 16, te Računovodstvenim politikama za federalne proračunske korisnike i trezor („Službene novine FBiH", br. 41/08).
- potrebno je da Povjerenstva za šest Gradskih područja, odnosno Gradsko vijeće za Gradsko područje Grad donesu plan nabavki za kapitalne investicije za svaku poslovnu godinu (na njenom početku ili krajem prethodne godine za narednu) sukladno Zakonu o proračunima u FBiH („Službene novine FBiH", br.19/06, 76/08 i 5/09) i usvojenim iznosima iz Proračun Grada Mostara, a sukladno Zakonu o javnim nabavkama BiH,
- Odjel za urbanizam i građenje treba dostavljati svu relevantnu dokumentaciju vezanu za provedene javne nabavke za kapitalne investicije po Gradskim područjima u Odjel za financije i nekretnine,
- potrebno je kod zaključenja okvirnih sporazuma poštovati odredbe Zakona o javnim nabavkama BiH u pogledu određivanja okvirnog iznosa potrebnih sredstava, količine robe (ukoliko se radi o nabavci roba) ili usluga.
- javne nabavke pokrenute po Odlukama Povjerenstva Gradskih područja iz 2009.godine, a koje su okončane, nisu sukladne sa zakonskom regulativom. Obzirom da je Proračun Grada Mostara usvojen-proglašen dana 23.12.2009.godine, sve obaveze stvorene prije tog datuma, stvorile su financijske obveze kapitalnih izdataka koje se, u vrijeme u koje nema proračuna, ne smiju stvarati, a sve u skladu sa Zakonom o proračunima FBiH. Dakle samo obveze stvorene po Odlukama nakon 23.12.2009.godine su sukladne zakonskoj regulativi, što se odnosi na nove kapitalne investicije.
Ako proračun nije usvojen do 31.03. tekuće godine, mogu se plaćati samo obveze po zajmovima, a nikako se ne može investirati u nove kapitalne projekte.
- prema Zakonu o javnim nabavkama BiH, član 6.stav 5.(„Službeni glasnik BiH", br. 49/04, 19/05, 52/05, 8/06, 24/06 i 70/06) kao i članak 55.Zakona o porezu na dodatnu vrijednost( „Službeni glasnik BiH" br.9/05 i 35/05), u svakom Ugovoru po javnim nabavkama, iznosi na ime poreza na dodanu vrijednost moraju biti odvojeni od iznosa ugovora, što nije slučaj, u postupcima, provedenim po Javnim nabavkama, koje su bile predmet nadzora.

Izvješće o nadzoru poslovanja ustanova: Gradska ljekarna Mostar i Apoteka Stari Grad Mostar. (za 2008.)
- da se potpiše Ugovor o pružanju financijskih usluga između Apoteke Stari grad Mostar i računovođe Seada Kajtaza, u kojem će se točno navesti obim poslova koje će računovođa obavljati, odnosno koji je isti obavljao u posljednje vrijeme,
- da se upotpune personalni dosjei zaposlenih, a posebno u Ustanovi Apoteke Stari Grad ,
- da se upotpune, odnosno, da se akti zakonito verificiraju,
- da se preispita broj zaposlenih, odnosno izvrši procjena racionalizacije broja zaposlenih,
- da se odmah i u potpunosti provede „Odluka o spajanju ustanova Ljekarna-Apoteka u jednu ustanovu" (broj Odluke 01-02-288/2005) koja je stupila na snagu danom donošenja i to 12.03.2005.godine,
- da se imenuju organi rukovođenja u Ustanovi (ravnatelj i zamjenik-pomoćnik) na način određen Statutom,
- da se objedini materijalno-financijsko poslovanje Ustanove, izvrši popis imovine i obveza na dan statusne promjene,
- donesu Pravilnici: o radu, računovodstvenim politikama, financijskom poslovanju, naknadama koje nemaju karakter plaće,
- da se usvoje i ostali akti koji su potrebni za zakoniti rad i funkcioniranje Ustanove,
- da se utvrdi odgovornost osoba koje nisu izvršile odluke Gradskog vijeća Grada Mostara, kao i akte Gradonačelnika, od 2005 godine , do danas,
- za poslovni prostor u Ulici Dr.Ante Starčevića broj 13 i u Ulici Stjepana Radića br.76 potrebno je ishoditi novi zemljišno-knjižni izvadak sa upisanim pravom vlasništva na ime državne svojine, te isti knjigovodstveno evidentirati u stalna sredstva,
- izvršiti procjenu i knjigovodstveno evidentiranje stalnih sredstava po MRS-u 16, pri čemu je potrebno zemljište odvojeno evidentirati od građevinskih objekata,
- amortizaciju stalnih sredstava potrebno je obračunavati sukladno Zakonu o porezu na dobit (Službene novine FBiH 14/08) i Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na dobit (Službene novine FBiH 36/08 i 79/08), odnosno urediti u Računovodstvenim politikama Ustanove,
- izvršiti procjenu i knjigovodstveno evidentiranje stalnih sredstava po MRS -u 16, pri čemu je potrebno zemljište odvojeno evidentirati od građevinskih objekata, kako bi se realno i objektivno prikazao financijski položaj Ustanove,
- ishoditi upis prava vlasništva poslovnog prostora, odnosno njegovu legalizaciju,
amortizaciju stalnih sredstava potrebno je obračunavati u skladu sa Zakonom o porezu na dobit (Službene novine FBiH 14/08) i Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na dobit (Službene novine FBiH 36/08 i 79/08),
- da se donese odluka o godišnjem popisu, te da se popisne liste u cijelosti obračunaju, tj. da se financijski iskažu stanja po prodajnim mjestima sukladno Međunarodnim računovodstvenom standardu 2,
- da se donese odluka o godišnjem popisu, kojom se imenuje povjerenstvu za popis, vrijeme popisa, način iskazivanja i usklađivanja sa evidencijom, te elaborat o popisu,i financijski iskažu stanja na popisnim listama za svako prodajno mjesto, sukladno Međunarodnom računovodstvenom standardu 2,
- da se intenziviraju aktivnosti oko naplate potraživanja,
- da se izvršava popis potraživanja na datum sastavljanja financijskih izvještaja, sukladno Međunarodnom računovodstvenom standardu 18,
- kao što je navedeno u preporukama koje se odnose na potraživanja, potrebno je poduzeti mjere na povećanju naplate, te naplaćena sredstva usmjeriti na izmirenje obveza,
- da se obveze izmiruju sukladno prioritetima i zakonskim rokovima,
- da se izvrši rezerviranje sredstava na ime troškova koji će nastati po sudskom sporu,
- da se izvrši korekcija financijskih izvještaja odnosno Priloga 2 „Bilanca uspjeha za period 01.01.-31.12.2008. godine" u dijelu koji se odnosi na prihode, odnosno da se iznos 1.632.265,00 KM pravilno evidentira na konto 602 - Prihodi od prodaje robe (AOP 354) umjesto na kontu 600-Prihodi od prodaje proizvoda (AOP 352),
- da se izvrši korekcija financijskih izvještaja i pravilno prikaže financijski rezultat (gubitak), za iznos pogrešno prikazanih troškova nabavne vrijednosti prodate robe za iznos od 13.471,00 KM - gubitak, jer su troškovi podcijenjeni u Bilanci uspjeha , u odnosu na Bilancu stanja na dan 31.12.2008. godine,
- racionalizacija troškova zaposlenih uzimajući u obzir broj zaposlenih za što je potrebno izvršiti procjenjivanje o broju uposlenih u pratećim poslovima (računovodstvo, ostali uposleni),
- da se racionaliziraju troškovi zakupnine koji se plaćaju RMC-u, ispitati vlasništvo zakupljenih prostora i opravdanosti plaćanja zakupnine,
- donijeti i usvojiti Pravilnik o radu za jedinstvenu Ustanovu sukladno Odlukama Gradskog Vijeća Grada Mostara,
- sačiniti Ugovore o radu, odnosno anekse ugovora sukladno Zakonu o porezu na dohodak , koji će sadržavati sve elemente zakonom propisane, inače će se u protivnom isplate cijeniti kao nezakonite, jer nisu uređene tj. određene unutarnjim aktima,
- racionalizirati broj radnika po smjenama ,odnosno procijeniti je li nužno imati trenutni raspored po smjenama u svim organizacionim jedinicama,
- raspisati novi natječaj za izbor ravnatelja i zamjenika-pomoćnika, da se shodno tome isti imenuju na zakonom dopušteni mandatni rok,
- izvršiti rezerviranja obveza prema radnicima za ispate troškova koji su propisani, radi izbjegavanja budućih potencijalnih rizika,
- procijeniti najnužnije potrebe raspoređivanja radnika po smjenama, odnosno utvrditi je li nužno imati trenutni raspored po smjenama u svim organizacionim jedinicama.


Od svih nadziranih subjekata traži se da dostave sve relevantne podatke i dokumente o mjerama koje su poduzeli radi realizacije preporuka iz izvješća kojima se otklanjaju uočene nepravilnosti i poboljšava stanje, u roku ne dužem od 30 dana.
Također, u navedenom izvješću treba obuhvatiti i pozitivne efekte podzetih mjera i postupaka.

 

Izaslanstvo Pescare (Italija) u posjeti Gradu Mostaru

Gradonačelnik Grada Pescare dr. Luigi Albore Mascia i Marco Alessandrini predstavnik poslanika u Gradskom vijeću Pescare, su, ovom posjetom, otpočeli tehničku realizaciju uspostavljanja izravnih zrakoplovnih letova između Mostara i Pescare.

Da bi se uspostavila ovakva međunarodna linija, potrebno je ispuniti zahtijevne tehničke standarde, pa je, kao domaćin; Predsjednik Gradskog vijeća Grada Mosta Murat Ćorić upoznao goste sa procesom instaliranja Automatskog elektronskog sistema navođenja za mostarski Aerdorom-Zračnu luku, što je glavni preduvjet za realizaciju ovog projekta.
Završetak uspostavljanja ovog sistema je predviđen do kraja godine i dijelom ovisi i od federalnih organa.

Grad Mostar i Pescara u sklopu Protokola o suradnji ova dva grada, u posljednje vrijeme razvijaju sve jače veze na brojnim kulturunim i gospodarskim projektima.
Mostarci su, i ovog puta, dobili uvjeravanja kako će Grad Pescara uraditi sve da Mostar dobije organizaciju Mediteranskih igara.

 

Zanimanje za sudski slučaj “Kantarevac”

Na svojoj 12. sjednici, mostarski vijećnici su zadužili Povjerenstvo za nadzor i zaštitu zakonitosti Gradskog vijeća Mostara da ispita proceduru koja je dovela do negativne sudske odluke za Grad Mostar u slučaju "Kantarevac" uz pokretanje postupka utvrđivanja odgovornosti. Istovremeno, zatraženo je od Gradonačelnika, da utvrdi najučinkovitiji način isplate sredstava, koja je, po sudskoj presudi, Malonogometni klub Kantarevac uložio u obnovu stadiona, kako gradski Proračun ne bio došao u pitanje.

Na 12. sjednici Vijeće je usvojilo/odbacilo/razmatralo:

Prezentaciju softvera za upravljanje javnim površinama u Gradu Mostaru: a) za razmještaj posuda za otpad, b) za postavljanje kioska, c) za plakatiranje
Prihvaćena je nabavka softvera u iznosu od 5000KM, njegovo korištenje od strane Zavoda za prostorno planiranje, primjena u nadležnim odjelima Gradske uprave; i zatraženi prijedlozi odluka od Gradonačelnika iz oblasti komunale, koji će zaokružiti potpunu implementaciju ovog softvera.

Status Hercegovačke televizije i Radia Herceg-Bosne;
Odbačen je zaključak; po kome se tražilo da se u roku od 15 dana Skupštine županija koje su preuzele ili trebale preuzeti osnivačka prava ovih medija pismeno očituju, kako bi Gradsko vijeće Mostara moglo nastaviti raspravu

Malonogometni stadion Kantarevac;
Zadužuje se Gradonačelnik da utvrdi najučinkovitiji način isplate sredstava, koja je, po sudskoj presudi, Malonogometni klub Kantarevac uložio u obnovu stadiona, kako gradski Proračun ne bio došao u pitanje.
Povjerenstvo za nadzor i zaštitu zakonitosti Gradskog vijeća Mostara će ispitati proceduru koja je dovela do negativne sudske odluke za Grad Mostar u ovom slučaju, i pokrenuti postupak utvrđivanja odgovornosti

Odluku i izmjenama i dopunama Odluke o upravnim pristojbama s Tarifom Grada
Mostara;

Odluku o uspostavi jedinstvenog matičnog područja Grada Mostara;
Uspostava jedinstvenog matičnog područja grada Mostara je sukladna je sa realizacijom projekta GAP koji daje mogućnost da se na bilo kojoj lokaciji grada realizira zahtjev stranke za dobivanje izvoda iz matičnih knjiga Grada.
Uspostava jedinstvenog matičnog područja omogućava bržu implementacije projekta provjere identiteta u postupku izdavanja biometrijskih dokumenata, a sukladno zahtjevima i preporukama Agencije za identifikacijska dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA).
Jedinstveno matično područje Grada Mostara obuhvata jedinstveno, nepodijeljeno područje sukladno članku 5. Statuta Grada Mostara.
Organizacija matičnih ureda, unutar jedinstvenog matičnog područja, regulirat će se posebnom odlukom Gradonačelnika.

Odluku o formiranju Povjerenstva za planiranje potreba razvoja zajednice (CDPC-a):
Azra Batlak - Gradska uprava, Ana Blažević - Gradska uprava, Nevenka Radovanović - Gradska uprava, Suad Hasandedić - Klub Bošnjaka u Vijeću, Slađana Gotovac - Klub Srba u Vijeću, Danijel Vidović - Klub Hrvata u Vijeću, Hasan Šišić - Sportski savez Grada Mostara
Igor Kajgana - Agencija za lokalnu demokraciju, Dubravka Andrić - Humanitarna organizacija Altruist
Cilj Povjerenstva je potpora izravnoj uključenosti građana, udruga, nevladinih organizacija, interesnih grupa i poduzeća u proces planiranja i razvoja zajednica i grada.

INFORMACIJU o uvjetima i načinu vraćanja stanova davatelju na korištenje, dodjele i prodaje stanova iz članka 13. Zakona o prestanku primjene Zakona o napuštenim stanovima („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine" broj:11/98, 38/98, 12/99, 18/99, 27/99, 43/99, 31/01 i 15/02);
Sukladno Zakonu o prestanku primjene Zakona o napuštenim stanovima, Grad Mostar, kao pravni slijednik šest gradskih općina Grada Mostara privremeno raspolaže stambenim fondom pravnih i fizičkih osoba iz članka 13. Zakona (stanovi na kojima je prestalo stanarsko pravo i koji služe za tzv. alternativni smještaj) pod uvjetima i na način propisan Zakonom.
Izvršavanjem obveza iz Zakona o prestanku primjene Zakona o napuštenim stanovima stekli su se uvjeti za povratak tih stanova davaocima stanova na korištenje, dakle pravnim osobama (ustanovama i gospodarskim subjektima koji nisu privatizirani) ili za dodjelu i prodaju tih stanova fizičkim osobama sukladno pravilima i kriterijima koji su propisani Zakonom, u svim slučajevima kada se utvrdi da pravna osoba - davalac stana na korištenje, pravno prestala da postoji ili se radi o privatiziranim gospodarskim subjektima.

ZAKLJUČAK o povratu stanova na području Grada Mostara iz Zakona o vraćanju, dodjeli i prodaji stanova.
Zadužuje se Gradonačelnik Grada Mostara da putem nadležnog odjela gradske uprave poduzme potrebite radnje za sukcesivno vraćanje stanova.
Zadužuje se Gradonačelnik da u roku od dva mjeseca od dana donošenja ovog zaključka pripremi potrebne opće normativne akte koji sadrže uvjete, kriterije i način dodjele stanova privatiziranih poduzeća, poduzeća koja su prestala postojati brisanjem iz sudskog registra, te stanova nepoznatih vlasnika i stanova čiji je davalac na korištenje bila bivša Općina Mostar.
Izvješće o radu Povjerenstava za procjenu prometne vrijednosti nekretnina za 2008 i 2009. godinu;

Izvješće o radu Povjerenstva za procjenu prometne vrijednosti nekretnina za 2008. i 2009.

Izvješće o radu Žalbenog vijeća za 2008 i 2009.;

Odloženo Rješenje o imenovanju Povjerenstva za procjenu prometne vrijednosti nekretnina;
Gradsko vijeće Grada Mostara Rješenjem je imenovalo Povjerenstvo za procjenu prometne vrijednosti nekretnina („Službeni glasnik Grada Mostara" broj: 5/06) čiji je mandat četiri godine i traje do 19.05.2010.

Rješenje o imenovanju članova Žalbenog vijeća Grada Mostara;
Miralem Fajić predsjednik, Slaven Bevanda, Ilonka Bašić, Semir Sarić, Zvjezdana Radovanović članovi, Ðula Alić i Vlado Bevanda zamjenici, Marija Soldo tajnik

Vijećnićka pitanja
R. Tiro
elaborat o autobusnim stajalištima
S. Bevanda
divlje deponije, nelegalna prodaja na tržnici, dvorišta između blokova zgrada, grad je trebao simbolično pomoći HAŠK Zrinjski koji predstavlja Mostar u Kazahstanu
S. Jakupović
sudbina "Poslovnog inkubatora", samoinicijativno premještanje kontejnera za smeće (Rudarska i Rudničke bojne)
A. Šuta
problematika JP Mostar Parking, raspored namještenika u Gradskoj upravi
F. Ćupina
projekti 6 MZ sa GP Stari Grad iz 1. mjeseca 2010., odnosno ZKP iz 2009; analiza odgovora za vijećnićka pitanja

 

Smartpohne notifikacije